Groep: Members
Sinds: 29-January 10
Van: Hofstade (bij aalst)
Gebruiker Nr.: 243
Hye iedereen,
Ben hier pas nieuw, iemand uit RF had me hier doorgewezen, Het zit namelijk zo... Ik zou een terra willen bouwen voor 1 of meerdere varanus tristis orientalis. Het zou een terra woorden van 200 bij 150 bij 60. Nu...
-betonplex,glas OSB??? -waar de roosters plaatsen? -zo een beetje algemene info en tips, raad,...
Sinds: 3-November 08
Van: Zuid-Holland
Gebruiker Nr.: 4
Een standaard terrarium voldoet prima voor tristis orientalis. Dus elke soort hout (mdf zou ik vermijden ivm de beperkte levensduur) is eigenlijk prima. Onder en boven het glas een roostertje is prima. Als je wat specefiekere vragen stelt zal ik daar ook (zo ver mogelijke) vragen over beantwoorden.
Dit bericht is bewerkt door Odatria.nl: Jan 29 2010, 07:46 PM
Welkom hier ;-) Goeie maat heb je voor de diertjes uitgekozen zeg! Zelf zou ik gaan voor betonplex boven glas omdat hout in totaal beter isoleert en de dieren minder stress oplevert doordat ook de zijkanten dicht zijn (dit kan je bij glas natuurlijk ook anders oplossen). Eigenlijk kan je een heleboel soorten hout gebruiken, maar verschillende soorten hout zul je hierna eerst nog moeten behandelen etc. Betonplex hoeft niet verder behandelt worden, hierdoor wel extra simpel, ik vind de donker bruine betonplex kleur er ook gewoon goed uitzien....(dat is mijn mening).
Ventilatie kun je het idd. goed doen zoals odatria.nl al zei : aan de boven kant en net onder het glas zo gaat het ook niet tochten.
Sinds: 29-January 10
Van: Hofstade (bij aalst)
Gebruiker Nr.: 243
QUOTE(Varanophile @ Jan 29 2010, 09:03 PM)
meer vragen?? vooral stellen!!
Ik heb nog een vraag... Hoe moet ik de betonplex aan elkaar zetten? gewone spijkertjes? en ook nog, over die strips met de twee gleuven in waar de glazen ruiten in schuiven: Hoe moet ik die vast hangen? ook met spijkertjes? En is dat verkrijgbaar in doe-het-zelf zaken?
Sinds: 3-November 08
Van: Zuid-Holland
Gebruiker Nr.: 4
QUOTE(Yordi @ Jan 29 2010, 09:14 PM)
Ik heb nog een vraag... Hoe moet ik de betonplex aan elkaar zetten? gewone spijkertjes? en ook nog, over die strips met de twee gleuven in waar de glazen ruiten in schuiven: Hoe moet ik die vast hangen? ook met spijkertjes? En is dat verkrijgbaar in doe-het-zelf zaken?
Alvast bedankt!
Betonplex moet je schroeven en de rails moet je lijmen met bijvoorbeeld contactlijm.Dat regel je allemaal bij je doehetzelvert
Dit bericht is bewerkt door Odatria.nl: Jan 29 2010, 08:56 PM
nee niet met spijkers... Het vastzetten van de betonplex doe je met (montage)kit en daarna ook nog met schroeven zodat het helemaal goed vastzit, dit kan je dan ook weer goed afwerken met strips...of met afdekkapjes. De strips voor de schuifruiten zet je vast met kit.....let er bij de ramen goed op dat je iets ruimte moet hebben om de ruiten er ook weer uit te halen en dat de schuifruiten elkaar in het midden iets moeten overlappen.
eigenlijk alles hiervan is verkrijgbaar in de doe-het-zelf zaak.....maarrrrrr....de strips en schuifruitstrips zijn misschien mooier in het zwart(bij doe-het-zelf zaak zijn ze wit), deze kan je bij reptielenspeciaalzaken kopen of op de verschillende reptielebeurzen.